Dit internationaal stageproject voor leerlingen uit het secundair onderwijs wordt volledig gefinancierd door de Europese Commissie. Klik op bovenstaand logo voor meer informatie.

dinsdag 16 maart 2010

De eerste en tweede werkdag

hallo iedereen!

'k Had ongelooflijk veel stress voor de eerste werkdag dat ik bijna niet kunnen slapen heb. :p
Uiteindelijk viel alles wel nog redelijk goed mee. De mensen binnen het bedrijf waren heel vriendlijk en behulpzaam, ze hebben heel veel geduld met mij en dat is goed, want de woorden komen nu eenmaal niet vanzelf ;)

Ik werk in een bedrijf dat zowel waterpompen produceert als herstelt. Daar komen heel wat technische kantjes bij kijken, waar ik mij gelukkig niet mee moet bezighouden.

Aurélie is de eerste persoon met wie ik samengewerkt heb. Zij heeft mij rondgeleid in het elektronische archief, en heeft mij ook geleerd hoe ermee te werken. Ze vroeg mij ook of ik al een kindje had waarop ik nee heb geantwoord :p Ik heb gezegd dat ik het nog ietske te vroeg vond. Ze moest eens lachen en zei dat ze het een goede leeftijd vond om eraan te beginnen, en dit allemaal bij een kopje veel te straffe koffie :p

Mireille is de tweede persoon met wie ik kennisgemaakt heb, zij was heel vriendelijk en heeft mij de eerste dag meegepakt met de auto naar de stad om een broodje te gaan halen. Onderweg hebben we het gehad over haar 5-jarig zoontje en de plaats waar ik woon enzo.

'k Heb ook al veel klasseerwerk moeten doen en facturen bij de juiste bestellingen steken om zo de bedragen te controleren.

Ik hoop dat ik snel nog eens een berichtje kan achterlaten om zo nog meer te kunnen vertellen!


Vele groetjes vanuit Frankrijk,,



Vanessa

4 opmerkingen:

  1. lijkt me leuk voor de eerste dag! succes en tot in het weekend!

    nicole (de wilde)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Vanessa

    Ik lees hier dat je stage al bij al heel goed is opgestart en dat de françaises in je privéleven peuteren. Wacht nog maar met kindjes en studeer eerst nog maar iets.

    Voor mij is het een beetje een vervelende week, want veel studie.

    Doe de groeten aan iedereen (je klasgenoten, de françaises en meneer Dellaert)daar in Normandië en zaterdag tegen de middag komen WIJ eraan.

    Groetjes, en nog veel Franse gesprekjes. P.S. Pols ook eens naar hun Engels of is het Franglais?

    Paul Vliebergh

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanessa! Ben blij om te horen dat alles goed gaat daar in Frankrijk!

    Hier in België verloopt ook alles goed.. Matthias, Talitha en ik zijn vooral blij dat we elke dag toch wat deftig (en gratis!!) eten voorgeschoteld krijgen in ons bedrijf :P

    Blijkbaar beleven jullie daar een leuke tijd, ik vind het nog steeds jammer dat ik niet mee kon gaan maar mijn stage hier is echt nog leuk.. sympathieke mensen, enz.. ik vertel u alles zaterdag wel (als ik de kans krijg tenminste want ik ga zo blij zijn jullie allemaal terug te zien!)

    Tot zaterdag, en geniet er alvast van é ;)
    Groetjes
    Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar ja ze, we zitten al lang voorbij de eerste - en tweede werkdag.

    Tis hier echt nog tofkes. Kvoel mij goed thuis op mijn stageplaats. De mensen vangen ons goed op, de communicatie verloopt vlot en we krijgen veel vrije ruimte.

    Kzou hier eigenlijk vree graag gewoon beginne werke :p.

    Groetjes aan iedereen daar in La Belgiquesken

    ps: Tzonneke komter ier nog sgone door deze week, genieten (h)

    Bisous,
    Evi

    BeantwoordenVerwijderen