Dit internationaal stageproject voor leerlingen uit het secundair onderwijs wordt volledig gefinancierd door de Europese Commissie. Klik op bovenstaand logo voor meer informatie.

woensdag 24 maart 2010

Even tijd voor een berichtje te plaatsen

Het is rustig vandaag, hier in Mission Locale Val de Reuil. Ik heb dus even de tijd om een berichtje te plaatsen.

De werkdagen vliegen hier voorbij. We zijn al woensdag van de tweede week, nog 2 dagen en het zit er op.

Het werken hier is zeer aangenaam. Iedereen is super vriendelijk en behulpzaam.
Ze zijn zeer 'trots' dat ze een belgische stagaire hebben. Ik ben al door verschillende mensen meegenomen naar het dorp en winkels en nog vanalles. We zijn hier een hele "gebeurtenis". Iedereen is nieuwsgierig naar onze afkomst.

Zelf toen ik hier een pita ging halen wist iedereen dat ik de Belgische stagaire was; Er wordt dus over gepraat!
Mijn begeleidster Beatrice zei vandaag nog dat toen ik de voorbije dagen beneden moest werken er verschillende mensen vroegen of ik al terug naar België was.

Met het frans lukt het ook vlot. Als de Fransen duidelijk en op het gemak praten is het niet moeilijk. Aan het onthaal is het niet altijd even makkelijk want de mensen die binnenkomen weten niet dat je een stagaire bent van België en kunnen daar dus geen rekening mee houden. Als ze het weten dan stellen ze zeer veel vragen en willen ze bepaalde woordjes in het Nederlands weten, wat wel grappig kan worden als ze dat dan proberen na te zeggen.

Ik denk dat iedereen uitkijkt om terug naar huis te keren maar we moeten nog genieten van de laatste dagen dat we hier zijn!


Het is tijd om verder te werken

Tot de volgende!

Nele

Geen opmerkingen:

Een reactie posten