Dit internationaal stageproject voor leerlingen uit het secundair onderwijs wordt volledig gefinancierd door de Europese Commissie. Klik op bovenstaand logo voor meer informatie.

vrijdag 25 maart 2011

Stage 13/03/'11-27/03/'11

Ik heb stage gelopen in SEPI, een frans bedrijf gelegen in Pinterville. Dit bedrijf koopt en verkoopt waterpompen, ook onderdelen ervan. Ze kopen onderdelen aan om deze vervolgens te repareren en eventueel wat op te waarderen zodat ze die kunnen verkopen aan een degelijke prijs. Dit is zowat het profiel van dit bedrijf. Ik heb hier graag gewerkt, ik zat op de verkoopsafdeling waar ik diverse taken had zoals referenties van producten noteren en in een excel betand plaatsen, tarieven berekenen,... Dit bedrijf is vollop bezig met innovatie want voor ik hier kwam bestond het kantoor waar ik nu zit niet. Ze zijn o.a ook hun opslagplaats aan het uitbreiden e.d. Verder had ik ook nog de taak om archiefbestanden te verplaatsen van de ene naar de andere ruimte. Het waren eenvoudige taken maar ik richtte mij meer tot de werknemers in het bedrijf om te communiceren in het frans. Dat is natuurlijk nog altijd het belangrijkste, zodat je je niveau van frans wat kan opkrikken. De eerste week verliep nogal moeizaam op vlak van communiceren met de werknemers maar de tweede week ging al veel vlotter. Kortom, deze twee weken zullen me bijblijven en ik ben blij dat ik heb deelgenomen aan deze stage! 

Thomas Vermeire

Geen opmerkingen:

Een reactie posten