Dit internationaal stageproject voor leerlingen uit het secundair onderwijs wordt volledig gefinancierd door de Europese Commissie. Klik op bovenstaand logo voor meer informatie.

woensdag 30 maart 2011

Stage Normandië!

Ik zat in CRT (Comité Régional de Tourisme) Normandie. Dit is het 'hoofdbedrijf' van alle offices de tourisme in Normandië. Dit bedrijf stelt de brochures samen, zorgt voor de publiciteit,...
Mijn takenpakket omvatte veel verschillende opdrachten. Ik moest o.a. de post behandelen (zo moest ik het adres opschrijven, de brochures klaarleggen voor de klant, de post frankeren en een stempel zetten), ik moest kopiëren, een bestand in excel maken en alle gegevens van beurzen invoeren, ...
Dit was voor mij een heel leerrijke ervaring, omdat ik veel Franse woorden heb bijgeleerd en vlotter heb leren praten in het Frans. In het begin was het natuurlijk moeilijk om te praten in het Frans, zeker de eerste dagen, maar in de tweede week ging dit al veel vlotter. De avondactiviteiten en activiteiten die georganiseerd werden, waren heel leuk. Zo zijn we naar Rouen, Versailles, Parijs... geweest.
Dit waren twee heel leuke weken en ik zou aan iedereen aanraden om zo een stage te doen!

Liesbeth Jacobs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten