Dit internationaal stageproject voor leerlingen uit het secundair onderwijs wordt volledig gefinancierd door de Europese Commissie. Klik op bovenstaand logo voor meer informatie.

woensdag 30 maart 2011

Stage Normandië

Salut les copains! Ik, Pieter Trossaert, heb het genoegen gehad om stage te lopen bij "Maison Clet". Dat is een organisatie die wijnen, whisky, champagne, ... aankoopt en verkoopt evenals verse groenten, fruit, ...
                                                                   
                                                    
Ik stond hier in de winkel gepositioneerd om mijn taken uit te voeren. Zo kwam ik dagelijks op ieder moment van de dag in contact met de franse taal.
Mijn takenpakket bestond uit verschillende deeltjes zoals klantenlijsten maken, potentiële klanten opzoeken, vertalingen maken, producten/prijzen opzoeken en telkens meneer Clet s'avonds een degustatie ging geven, moest ik het zaaltje/ de kelder in orde maken. Maar ook als er bestellingen toekwamen die snel van de stoep moesten gehaald worden mocht ik deze meehelpen uitladen.
Ook van meneer Clet heb ik zeer veel steun en hulp gekregen. Ik vond dit imens interessant en heb enorm veel bijgeleerd gedurende deze 2 weken.

Tschüs!! Pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten